פירוט סדנאות ניהול

פירוט סדנאות ניהול

        סגנונות תקשורת, ניהול ומנהיגות

כל אחד מאיתנו הוא בן אדם. להיות אדם משמעו להיות שונה במגוון תחומי החיים – ביכולות, ברצונות, במטרות.
השונות הזו מלווה אותנו במהלך כל חיינו, מגן הילדים ובית הספר ועד לעבודה כמנהלים בכירים או כבעלי עסקים עצמאיים בקריירה שפיתחנו.

סדנת סגנונות תקשורת, ניהול ומנהיגות (המותאמת לכל אוכלוסיה רלוונטית) מתייחסת לשונות הזאת, כאל מקור לצמיחה, המחייב את האדם, קודם כל להכיר מיהו ומה הסגנון המאפיין אותו ביחסיו עם בני האדם האחרים ביום יום, וכמו כן גם בעבודתו כמנהל.

כמו כן, תיתן הסדנא כלים, להבין כיצד לנתח את סגנונות התקשורת של הסביבה הקרובה והרחוקה, לזהות דפוסים שונים בהתנהגויות ובצרכים של מי שמקיף אותי בחיי הפרטיים וכמובן שבעבודה.

מתוך תכני הסדנא ובעזרתן - 

• תנתן הזדמנות לכל משתתף להביט על עצמו במראה ולהיווכח מה סגנון התקשורת המוביל אותו
• יוטמעו כלים לתקשורת אפקטיבית ומותאמת אדם שממול
• יתורגלו כלים בתקשורת אפקטיבית עם סגנונות אנשים ומנהלים שונים, על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות

1

        המנהל כמאמן

הסדנא שמה במרכז את שיפור יכולות הניהול באמצעות כלי הקאוצ'ינג. 
האימון הוא כלי שמהותו הוא השגת מטרות, על ידי שימוש ואיתור חוזקות המתאמן וכמו כן על ידי הכרת החסמים המעכבים אותו ומציאת הדרך הנכונה עבור המתאמן.

בעולם הניהולי המודרני, כאשר המנהל הוא זה שאמור להניע את העובד לכיוון מטרות, לקדם אותו, לחנוך אותו – בעצם כלי האימון והמתודולוגיה האימונית הם כלים פרקטיים, ברורים ומממוקדים בקידום העובד להשגת מטרותיו.

בין הכלים שיוטמעו בסדנא:
• הכרת עולם הערכים ועקרונות הפעולה של המנהל (המאמן) ושל עובד (המתאמן) 
• הכרת חסמי ההצלחה של המנהל והעובד
• בניית חזון משותף ורלוונטי למקום העבודה ולעובד
• גזירת מטרות ויעדים לעובד ובניית תכנית עבודה

2

        מוטיבציה והנעת עובדים

הנעה זוהי תהליך הגורם לפרט להשקיע אנרגיה, לכוון באופן אפקטיבי את האנרגיה ולפעול באופן יציב לעבר מטרות מוגדרות בזמן נתון.
כאשר אנו מתייחסים לתפוקות של עובד בארגון אנו בעצם צריכים לשים לב לשני חלקים המרכיבים את התפוקה – 

1. היכולת והפוטנציאל של העובד
2. המוטיבציה והרצון של העובד לקדם את מטרותיו ומטרות הארגון

מכיוון שיכולת העובד אינה מדד מספק להישגיו, הסדנא שמה דגש מהותי על יכולת הארגון והמנהלים הישירים של כל עובד להניע כל עובד בדרך הרלוונטית לו, הייחודית שלו – בצורה שתעזור לו למקסם את הישגיו מתוך תחושה של הנעה, הנאה וגאווה בעבודתו בארגון.

לצורך כך הסדנא מלמדת ומיישמת גישות שונות של תיאוריות מוטיבציה ,הנעה ומשוב, הרלוונטיות לטיפוסים שונים ולמקומות עבודה שונים. הדגש המושם בסדנא הוא על ניתוח העובדים הקיימים של כל מנהל ומציאת דרכי הנעתם הייחודית.

3

         ניהול ישיבות

לא מעט מנהלים זוטרים ובכירים שאני עובד עימם, מתלוננים על כך שאין להם זמן לעבוד משום שהם נמצאים בישיבות מהבוקר ועד שמסתיים יום העבודה. תחושה מקובלת בארגונים רבים, היא שישיבות רבות מהוות בזבוז זמן, לא משיגות תוצאות, לא מקדמות את העשייה ולמעשה תוקעות את הארגון.
בנוסף לכך יש לקחת בחשבון על עלות הישיבות לארגון – עלות זמן משתתף, כפול מספר המשתתפים. אם נוסיף לזה גם את האיחור הקבוע בפתיחה של חלק גדול מן הישיבות ואת העובדה שחלק מן הישיבות הן פוליטיות באופיין ולאו דווקא מיועדות לשיפור תהליכים ועדכונים קריטיים – נגלה משאב ארגוני מאד חשוב שדורש התייחסות, ולרוב לא מקבל אותה.

בסדנא לניהול אפקטיבי של ישיבות ירכשו כלים לניהול אפקטיבי של ישיבות – הכל משלבי תכנונה והכנתה, דרך ניהולה בפועל והשתתפות ועד לשלבי התוצאה והבקרה.
דגש נוסף ינתן להחלטה לגבי הצורך בישיבה ומי העובדים והמנהלים אשר אמואים להשתתף בה.

4

        ניהול זמן וניהול עצמי

מגבלת ה- 24 שעות ביממה היא מחסום שעדיין המדע לא הצליח להתמודד עימו. ובתוך השעות האלו, יש ישיבות, דוחות, שוטף, ילדים, שינה, מחלות, חופש (אם אפשר) – מה הפלא שהזמן אף פעם לא מספיק. שוב הולכים הביתה, ומשאירים את רשימת המטלות מהבוקר מלאה כמעט לחלוטין ומחכה לבוקר חדש, בוקר בו נתכוון לרוקנה, ובסופו של דבר נשאיר אותה ללא מחיקות..
הזמן הוא המשאב הכי חשוב, שללא ספק הכי קשה לשלוט בו, בעבודה ולכל ארגון – ולכן חייבים ללמוד לתכנן, לארגן ולנהל אותו בצורה הטובה ביותר. 

כישורי ניהול זמן הם ברי לימוד, והסדנא מתמקדת בשיפור היעילות והאפקטיביות שלנו בעבודה ובפרוייקטים אחרים בחיים.

דגשים בסדנא:
• קביעת מטרות וגזירת יעדים
• מטריצת דחוף מול חשוב – סדרי עדיפויות
• מנהלים - האצלת סמכויות כמפנה זמן לטווח ארוך
• גנבי זמן וטיפים להתמודדות עימם

5

         חניכה ומשוב

חניכה ומשוב הן מיומנויות קריטיות בהנעה ובבנייה של צוות עובדים, אך למרות זאת, חלק גדול מן המנהלים לא יודע לבצעם במיומנות גבוהה. 
כתוצאה מחוסר מקצועיות בתחום זה יכולה להיווצר תוצאה הפוכה מזו שכיוון אליה המנהל – המוטיבציה עלולה לרדת במקום לעלות, ותפוקותיו של העובד יפגעו, למרות שהמטרה היא כמובן להעלותן למקסימום האפשרי.
חניכה נכונה המעמידה את צרכי העובד באמצע ומשוב בונה, הבנוי בצורה קלה לעיכול ומוכוון לשיפור ביצועים ויעדים, הינם כלים הכרחיים לכל מנהל בארגון עיסקי, שמנהל תחתיו צוות עובדים
דגשים בסדנא:
• תכנית חניכה
• מבנה שיחת משוב
• משוב מיידי לעומת משוב תקופתי
• טיפים למשוב בונה ואיכותי
• תרגול, תרגול, תרגול

6

        תקשורת בינאישית אפקטיבית

האדם הוא יצור חברתי וככזה בנויים חייו מאינטראקציות תקשורתיות אחת אחרי השניה. משום כך, חשיבות השליטה במיומנויות התקשורת הבינאישיות חשובות ורלוונטיות הן למקום עבודתו של כל אחד, ולא פחות מכך, לחייו האישיים.
בסדנת תקשורת בינאישית אפקטיבית, יושם הדגש על מיומנויות ועל דרכים לשיפור האפקטיביות של כל משתתף.

דגשים בסדנא:
• מודל התקשורת
• התקשורת האסרטיבית
• הכרת סגנון התקשורת האישי
• הקשבה אפקטיבית
• טיפול בקונפליקטים

7

        העברת מסרים אפקטיבית

ישיבת הנהלה... הוזמנת לראשונה להציג את הפרוייקט שעבדת עליו כל כך קשה למנכ"ל ולכל הסמנכ"לים שלו. הכנת את החומרים כמו שצריך, אתה יודע את כל הנתונים שצריכים לעבור בישיבה, ועכשיו הכל תלוי בכישורי הפרזנטציה שלך. אותם כישורים שעוזרים לך להוביל את ישיבות הצוות ולהעביר את כל המידע לעובדים שלך ולרתום אותם אליך, ואותם הכישורים שעוזרים בשיחת המסדרון להעביר מקסימום מידע בשלוש דקות של הכנת קפה. היכולת של העברת מסרים היא קריטית לרתימת עובדים, לניהול תהליכים וגם לשיווק עצמי.

דגשים בסדנא:
• מודל קמ"ח
• ארגון המסר המילולי
• שפת גוף ואינטונציה
• התמודדות עם התנגדויות

8

        ניהול קונפליקטים

ברגע שיותר מאדם אחד נמצא במקום מתחיל להיות צורך בניהול קונפליקטים. עימות יכול להרוס מערכות יחסים וצוות, אך מאידך יכול להוות מקור אנרגיה לצמיחה והתחדשות ארגונית וצוותית. ההבדל בין סוגי העימות השונים הוא יכולת המתעמתים או המנהל מעליהם לנהל את הקונפליקט ולנווטו לתוצר ראוי ומקדם.

דגשים בסדנא:
• הגדרות הקונפליקט וסוגי קונפליקטים
• רקע להתעוררות הקונפליקטים
• מודל האינטרס הכפול (win-win)
• זיהוי סגנון ההתמודדות האישי
• סגנונות תקשורת בינאישית בהתמודדות עם עימות

9

רוצה לשמוע עוד?

Share by: