מרכזי הערכה

מרכזי הערכה

מרכזי הערכה


מרכזי הערכה הם כיום הדרך הנפוצה ביותר לגיוס עבור תפקידי שירות ומכירות. 

העבודות בתחומים הללו הן בין היחידות אשר מעולם לא הופסק הגיוס אליהם, כאשר התחרות על כל עובד רק גוברת עם הזמן. מרבית החברות מציעות תנאים דומים ומועמד שהארגון לא איתר יתרום את כישוריו למתחרה הישיר או העקיף.
אין כל ספק שבשיקול של עלות מול תועלת השיטה הנכונה לגיוס מאסיבי לתפקידים מאין זה היא מרכז הערכה, אך למרכזי הערכה מסורתיים ישנו גם מחיר.
רוב המועמדים לתפקידים אלו הם צעירים, לעיתים חסרי כל ניסיון תעסוקתי רלוונטי וחלקם נלחץ עד כדי שיתוק מהסיטואציה של המבחן הקבוצתי והתחרותי. לפיכך, אני מאמין שחלק מן פוטנציאל הגיוס מתבזבז משום שהאבחון המסורתי, המביא להלחצת המועמד ובדיקת תפקודו תחת לחץ – פחות רלוונטי לחלק נכבד מן התפקידים וגורם לבזבוז מהותי של מועמדים, שלא מתקבלים לארגון לתפקידים אליהם יוכלו לתרום.

לאחר שעבדתי כרכז גיוס, כמאבחן וכיועץ המעביר סדנאות, הגעתי למסקנה, שהדרך בה אני יכול לנבא בצורה הטובה ביותר הצלחה של מועמד היא דרך סדנא. 
משום שבתפקידי שירות ומכירה אנו מחפשים בעיקר פוטנציאל מעולה ולא רק כישורים קיימים, אני דוגל בכך שמרכז הערכה, שבנוי כסדנא מקוצרת, בה ניתנים כלים בסיסיים למועמד ובה הוא חש נעים ולא לחוץ עד כדי שיתוק, יכול ללמד לא פחות ואף יותר על כל מועמד. 

אסור לשכוח גם שכל מועמד הוא לקוח פוטנציאלי, ולפיכך מגיע לו גם יחס בהתאם.

נשמע מעניין?
היית מעוניין לבחון את האפשרות גם בארגונך?

צור קשר
Share by: